Aankomst dag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lisan Onzenoort - WaarBenJij.nu Aankomst dag - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lisan Onzenoort - WaarBenJij.nu

Aankomst dag

Blijf op de hoogte en volg Lisan

30 Januari 2014 | Ethiopië, Addis Abeba

Vandaag 30-01 zijn wij aangekomen in Addis Ababa. De vliegreis verliep heel soepel en veel sneller dan we hadden verwacht. We konden lekker slapen in het vliegtuig. Toen we op het vliegveld aankwamen scheen het zonnetje al lekker en konden we buiten bij de taxi's wachten op Dawit die ons op zou halen. Terwijl we stonden te wachten en een foto wouden maken kwam de beveiliging al naar ons toe en zei dat we geen foto's mochten maken. Wij snapten er niks van maar die mannen hadden zo'n grote pistolen vast dat wij maar snel de camera weg stopten.
Toen we eenmaal in de auto stapten zagen wij wat voor chaos het is in het verkeer. We hadden al vaker gehoord dat het niet zo veilig was maar je kunt je er dan niks bij voorstellen. De gaten in de weg, de mensen die om van alles toeteren, iedereen die oversteekt en geen verharde wegen.
Daarna kwamen we op onze kamers aan, dit ziet er allemaal heel netjes uit! We hebben een douche en wc die werken en dat is al heel fijn.
Als je even op je bedje gaat liggen hoor je de geiten die hiernaast leven. De lunch was erg lekker, we hebben nog geen injera's op (soort wraps) maar dat gaan we nog proberen.
En ik heb ook koffie gedronken, maar dat is nog heel erg wennen haha ik lust echt geen koffie.

Daarna zijn we de stad een beetje ingetrokken en zijn we naar de bank geweest, hebben we ergens wat gedronken en een hele zak met fruit gekocht. Alle mensen kijken je aan en roepen iets omdat je blank bent. Ook als we op een terrasje zitten komen heel veel mensen bedellen. Soms zijn het lieve kindjes maar het kunnen ook erg vervelende mannen zijn die hele tijd op je schouder tikken.

Vandaag al erg veel gezien en er staat ons een leuke week te wachten met een druk programma. Morgen gaan we wandelen in de bergen en gaan we volleyballen met het team. Zaterdag gaan we naar de grote supermarkt en de drukke markt bezoeken. Zondag gaan we naar het hilton hotel om te zwemmen. Maandag gaan we naar een kerk en gaan we een voetbal project van stichting Smile bekijken. Dinsdag naar het revalidatiecentrum en een sportschool. Woensdag bekijken we wanneer we waar stage gaan lopen en helpen we ook mee bij het voetbal project. En daarna gaan we daadwerkelijk aan ons project beginnen.

na alle indrukken van vandaag heb ik er erg veel zin in!
Liefs, lisan

• 30 Januari 2014 - 15:39

Marian Noot:

Hoi lisanne,fijn dat je veilig aangekomen bent .leuk je verslag te lezen .
    Ik wens je heel veel succes en kijk weer uit naar je volgende reisverslag.
    Heel veel lieve groetjes ,pas goed op jezelf

• 30 Januari 2014 - 15:44

Lucinda:

Fijn lieverd dat alles zo goed is verlopen met de reis! Wat zul jij je ogen hebben uitgekeken toen je daar aan kwam, maar daar zul je wel heel snel aan wennen! Heel veel plezier deze week, zal wel lukken denk ik zo want die drukke planning ziet er leuk uit!! Je hebt niet eens tijd om ons te missen daar zo, geniet ervan!! Dikke kusjes, lucinda

• 30 Januari 2014 - 16:07

Pien:

Toppie! Geniet er van! Ben benieuwd naar de rest! Cheers!

• 30 Januari 2014 - 16:18

Manon:

Hi schattie, je kamer ziet er gezellig uit met die vlaggetjes! De vooruitzichten van je week klinken erg tof! Helemaal als je bedenkt dat ik dit schrijf tijdens mijn college Romeins recht (gaaaaap) haha
    ben nu al benieuwd naar je nieuwe verslag en alle foto's!
    heel veel liefs Manon

• 30 Januari 2014 - 16:19

Renate :

Haai lisanneke!
    Wat fijn om al zo snel een verslag van je te lezen. Gelukkig is het allemaal goed gegaan met de reis en heb je leuke eerste indrukken!! Geniet ervan en we horen snel weer van je!
    X

• 30 Januari 2014 - 18:21

Ineke:

Zo dat klinkt allemaal super goed.
    Heb je ook meteen internet daar?
    Zo te horen is het goed geregeld. Echt fijn.
    dikke knuffels van mij xxx

• 30 Januari 2014 - 18:29

Peter:

Ha die lisan, geniet .
    K n k

• 30 Januari 2014 - 19:20

Gitte:

Aaah wat gaaf allemaal! Zo fijn om van je te lezen, heb me gelijk aangemeld voor de mailinglist! X

• 31 Januari 2014 - 00:10

Yvonne:

Leuk om je verslag te lezen. de eerste indrukken zijn alvast goed. Geniet ervan.

• 31 Januari 2014 - 12:57

Eleonore De Brouwer:

hoi lisan, ik werk bij slimgym en wandel vaak met jullie mam, heel spannend en leuk om je te volgen. geniet er van en heel veel plezier nog. groetjes eleonore

• 31 Januari 2014 - 13:07

Hans Sweep:

Interessante stage Lisan, kun je ons een keer een mailtje sturen met een artikel en foto, dan blijven onze lezers ook op de hoogte in Reeshof.

Veel succes.

Groetjes,

Hans Sweep

• 31 Januari 2014 - 13:58

Marion:

Fijn dat je er bent. Nu genieten en veel leren. Geweldige ervaringen die leer je niet op school. Veel succes en ik kijk ui
    naar een nieuw verhaal.

• 31 Januari 2014 - 20:12

Chris:

Mooi verslag Lisan. Ben benieuwd naar het volgende. :)

• 01 Februari 2014 - 08:56

Jannie Velthoen.:

Hoi Lisan.hartstikke leuk dat we je zo kunnen volgen.Geniet er van want dit wordt de reis van je leven.We blijven je volgen.
    Groetjes Jannie van de COPD groep.

• 03 Februari 2014 - 20:38

Renee:

Lieve Lisan,
    Fijn om te weten dat je goed bent aangekomen en de eerste indrukken goed zijn. Heel veel plezier en we blijven je volgen.
    Liefs Ab en Renee

• 04 Februari 2014 - 16:03

Oma En Opa:

Lieve schat. Wat fijn dat we dit allemaal mee kunnen lezen zo zijn we toch een beetje bij jou heel veel liefs van oma en opa dikke knuffel xxx xxx